Tanken en laden

Neem hiervoor contact op met Team Customer Care van Terberg Business Mobility op 030 – 288 4774 of stuur een mail naar customercare@terbergbusinessmobility.nl. Dan blokkeren wij de pas en vragen een nieuwe pas voor je aan. Buiten kantooruren word je doorgeschakeld naar de alarmcentrale, die de pas blokkeert. Je kunt de pas ook buiten kantooruren blokkeren via de website van Multi Tank Card. Als je de pas buiten kantooruren laat blokkeren, moet je zelf de volgende werkdag contact met ons opnemen voor het aanvragen van een nieuwe brandstofpas.

Beschik je over een thuislaadstation van EV Company? Dan wordt je laadpas automatisch gekoppeld aan je thuislaadpunt en ontvang je, als onderdeel van het laadabonnement, een standaard vergoeding per kWh.

Indien je stroomkosten thuis hoger zijn dan de vergoeding van EV Company dan heb je de mogelijkheid dit te wijzigen via https://evcompany.eu/evc-terberg-tariefwijziging/ . (wachtwoord: terberg)

Heb je een thuislaadpunt van een andere provider dan EV Company? Dan dien je mogelijk zelf de laadpas te koppelen aan je thuislaadpunt en kun je, indien je een laadabonnement hebt afgesloten, je laadtarief instellen en aangeven dat je een automatische vergoeding van de thuislaadtransacties wilt. Hiervoor kun je de beschrijving hanteren van de leverancier van je thuislaadpunt.

Voor een nieuwe pincode kun je bellen met de afdeling Customer Care via 030-288 4774.

Krijg je bij het tanken of afrekenen een foutmelding? Dit kan te maken hebben met:

Foutcode 116: Het limiet op de pas wordt overschreden.
Foutcode 117: Je hebt de verkeerde pincode ingevoerd. Heb je drie keer de onjuiste pincode ingevoerd, dan is de pas voor 24 uur geblokkeerd. Na 24 uur kun je de pas weer gebruiken. Wanneer je de pincode niet meer weet, verzoeken wij je telefonisch contact op te nemen met de afdeling Customer Care via 030 288 47 74. Dan kijken we samen hoe we je verder kunnen helpen.
Foutcode 120: Je wilt in Nederland afrekenen met de DKV-zijde van de pas, dit is niet toegestaan. Je wilt afrekenen bij een niet bij MTc aangesloten station of een snelweglocatie die niet is toegestaan op je pas.
Foutcode 123: Je hebt het maximaal aantal toegestane transacties op je pas overschreden.
Foutcode 181: De pas is geblokkeerd.
Foutcode 185: Je wilt een product afrekenen dat niet toegestaan is op de pas.
Geen foutcode: De magneetstrip is beschadigd geraakt of er is sprake van een storing. Is de magneetstrip kapot, dan kun je via customercare@terbergbusinessmobility.nl een nieuwe pas aanvragen. Je kunt ook altijd telefonisch contact opnemen met de afdeling Customer Care via 030 288 47 74.

Werkt je laadpas niet meer?

  • Check of de laadpaal waar je probeert te laden onder het dekkingsgebied van je laadpas valt. Zie hiervoor de vraag “Waar kan ik laden met mijn laadpas”.
  • Indien een laadtransactie niet wordt gestart is ons advies om het storingsnummer te bellen dat vermeld staat op de laadpaal. De beheerder van de laadpaal kan dan direct zien waarom een laadtransactie niet wordt gestart.
  • Is er geen storing? Neem dan contact op met onze afdeling Customer Care op 030 – 288 4774.

Met een nationale Multi Tank Card kun je niet in het buitenland tanken. Op verzoek van je werkgever geven wij een internationale (DKV) pas uit, waarmee je over de grens brandstof af kunt rekenen bij alle DKV aangesloten tankstations.

De door Terberg Business Mobility verstrekte laadpas werkt alleen bij openbare / publieke laadpalen. Per type laadpas zijn de mogelijkheden om elektrisch te laden in het buitenland echter verschillend.

In onderstaand overzicht zie je de meest verstrekte laadpassen met verwijzing naar de juiste app voor het dekkingsgebied:

Soort pas (pasnummer beginnend met)           Dekkingsgebied                                      App

MTC/NewMotion (NL-TNM)                             Laden in binnen- en buitenland          EV Charging by Shell ReCharge

MTC/MSP combi laadpas NL (NL-MTC)        Laden enkel in Nederland                     Multitankcard Next

MTC/MSP combi laadpas EU (NL-MTE)        Laden in binnen- en buitenland          EU laadpas

De genoemde laadpassen zijn combi-passen, wat betekent dat er met de passen ook benzine / diesel afgerekend kan worden in Nederland.

Hiervoor heb je wel een pincode nodig. Bewaar deze dus goed!

Met het verstrekken van een combi-pas kun je dus ook een vervangende auto aftanken mocht deze niet elektrisch zijn.

(Een aanvraag van een andere laadpas dan de laadpas welke is verstrekt kan enkel met goedkeuring van je wagenparkbeheerder).

Neem hiervoor contact op met Team Customer Care van Terberg Business Mobility op 030 – 288 4774 of stuur een mail naar customercare@terbergbusinessmobility.nl.

Voor het declareren van brandstofkosten verwijzen wij je graag naar de “MultiTankcard Next” app: https://www.mtc.nl/faq/leasemaatschappij/hoe-kan-ik-een-declaratie-indienen

Je kunt direct contact opnemen met de laadpaalleverancier en aangeven dat je de financiële afrekening via je MultiTankcard wilt laten verlopen.