Schade, pech & vervangend vervoer
Schade en pech zijn erg vervelend en kunnen je altijd overkomen. Daarom staan wij altijd klaar om je te helpen.
Pech
Sta je stil en kun je niet verder rijden met je leaseauto? Bel ons dan op 030 288 47 74. We zijn dag en nacht bereikbaar en helpen je snel weer op weg.
Schade
Heb je schade opgelopen aan je leaseauto? Dan zijn er twee manieren waarop je kunt handelen.
1. Schade met tegenpartij
Is er bij het ongeval een tegenpartij betrokken? Bel ons dan direct op +31 (0) 30 288 47 74. Vul ondertussen samen met de tegenpartij het Europees Schadeformulier in. Dit formulier kun je in je auto vinden of hier downloaden.
2. Veroorzaker schade niet bekend
Neem binnen 48 uur contact met ons op via +31 (0) 30 288 47 74. Wij kijken dan met je mee en bespreken samen met jou de afhandeling van de schade.
Meld schade hier
Vervangend vervoer
Mocht je jouw leaseauto door pech of schade tijdelijk niet kunnen rijden, dan kan vervangend vervoer een oplossing zijn. De mogelijkheden zijn afhankelijk van wat er met jouw werkgever is afgesproken. Heb je vragen over vervangend vervoer in jouw situatie? Neem dan contact met ons op.
Veelgestelde vragen
Per merk/model is het verschillend wat je moet doen. De instructies voor jouw leaseauto staan vermeld in het instructieboekje. Als het niet mogelijk is om de band ter plekke te vervangen, neem dan contact met ons op via 030-288 47 74 en kies voor ‘onderhoud’.
Bij pech zijn wij 24/7 bereikbaar via 030-288 47 74.
De gestolen bezittingen kun je hoogstwaarschijnlijk bij jouw inboedelverzekeraar claimen.
Heb je een vervangende auto gekregen? Dan kun je daarin rijden totdat je bericht van ons of de reparateur krijgt dat je eigen auto klaar is.
Zodra je auto gereed is, kun je deze dezelfde dag ophalen en de vervangende auto bij de reparateur achterlaten. Vergeet niet om je vervangende auto af te melden bij de leverancier ervan.
Natuurlijk bieden wij dan ook onze hulp aan. Zonder buitenlanddekking worden echter alle niet gedekte kosten plus de dossierkosten van € 150,00 exclusief BTW aan de werkgever doorbelast. Tip: als je onbezorgd wilt reizen met je leaseauto, lease de buitenlanddekking mee.
Na de reparatie of wissel van de band neem je vrijwel direct contact op met je dealer of bandenspecialist.
Zeker, wanneer je als gevolg van bijvoorbeeld reparatie, onderhoud, schadeherstel of APK geen gebruik kan maken van het leasevoertuig, dan kunnen wij een vervangend voertuig ter beschikking stellen.
Je bent zelf verantwoordelijk als:
- De technische storing eenvoudig zelf is te verhelpen/voorkomen, zoals: brandstoftank leeggereden, verkeerde brandstof getankt of de sleutel laten liggen in de auto.
- Als de kosten zijn uitgesloten in de Algemene Voorwaarden.
- Als je de instructies van bijvoorbeeld de hulpverlener niet of maar gedeeltelijk bent nagekomen.
Je kunt altijd gebruik maken vervangend vervoer. Alleen de vergoeding hiervan start na de duur van de eigen risicoperiode die afgesproken is met je werkgever.
Een nieuwe sleutel laten maken kan alleen bij een erkende merkdealer o.v.v. het kenteken. Veelal zal de dealer vragen naar de reservesleutel en naar een identiteitsbewijs. De kosten van een nieuwe sleutel zullen door Terberg Business Mobility bij je werkgever in rekening worden gebracht.
Nee, omdat Terberg Business Mobility samenwerkt met gespecialiseerde schadebedrijven, waar onze auto’s voorrang krijgen.
Schade is vervelend, maar regel je makkelijk bij Terberg Business Mobility. Geef de schade binnen 48 uur aan ons door. Dit regel je via de Mijn Mobility omgeving of via 030-288 47 74, schade@terbergbusinessmobility.nl.
Schadeherstel
Bij het melden van de schade geef je aan of je de schade wilt laten herstellen. Een krasje kan je meestal prima laten zitten. Wij pakken het herstel van deze schade na het inleveren van de auto op. Scheelt jou ook weer tijd.
Schade wel herstellen? Dan koppelen we je aan één van onze herstellers bij jou in de buurt. De schadehersteller neemt vervolgens binnen één werkdag contact met je op om een afspraak te maken.
Voor reparatie kan je kosteloos een afspraak maken bij Carglass. Voor vervanging van een ruitschade kunnen er extra kosten inrekening gebracht worden. Dit is afhankelijk van de verzekeringsvoorwaarde die voor jouw leaseauto van toepassing zijn. Soms staat op je groene kaart of je hiervoor aanvullend verzekerd bent en of hiervoor een eigen risico geld. Neem contact op met onze klanten service voor meer informatie.
Als er sprake is van schade met een tegenpartij of op verzoek van één van onze medewerkers.
Vul hier Terberg Business Mobility in als verzekeringnemer in. Let ook op dat je verplicht bent de schade aan Terberg Business Mobility door te geven binnen 48 uur.
Tips bij het invullen van het schadeaangifteformulier:
- Laat vak 5 nooit leeg. Als er geen getuigen zijn, vul dan in: ‘geen getuigen’.
- Gegevens voor het invullen van vak 6, 7 en 8 kunt je vinden op de groene kaart. Deze gegevens kunt u eventueel zelf al thuis op het formulier invullen.
- Persoonsgegevens voor het invullen van vak 9 staan op je rijbewijs.
- In vak 12 gaat het om de toedracht van het ongeluk. Dit gaat dus om de situatie van de voertuigen op het moment van het ongeluk en niet op het moment daarvoor of daarna. Dit kan je aangeven door kruisjes te zetten en deze uiteindelijk op te tellen.