Bent u op zoek naar de “mijn-omgeving” van Personal Car Lease? Hier kunt u uw Fleetdesk of Berijderdesk vinden. U kunt hier uw schade melden, declaraties indienen en uw gegevens raadplegen.

Mijn PCL

Welkom bij Terberg Business Mobility

Een aantal processen lopen bij Terberg Business Mobility net even anders dan u gewend was bij Personal Car Lease. Hier vindt u de benodigde informatie. Heeft u nog vragen dan kunt u vanzelfsprekend contact met ons opnemen.

Uw contactpersonen

Wij vinden het belangrijk dat uw contact met ons op dezelfde wijze blijft plaatsvinden. Als wagenparkverantwoordelijke houdt u dan ook dezelfde contactpersoon waarmee u gewend bent te werken. Hij/zij wordt ook ondersteund door ons Binnendienst team welke u kunt bereiken via 030 288 7585 of via mkb@terbergbusinessmobility.nl.

Uw berijders kunnen met vragen terecht bij ons Customer Care Team via 030 – 288 47 74 of via customercare@terbergbusinessmobility.nl. Via hetzelfde nummer kunnen zij ook de specialisten van Onderhoud en Schade bereiken.

Locaties

Hoofdkantoor Terberg Business Lease Group 
Eendrachtlaan 280 3526 LB Utrecht
Postbus 3046 3502 GA Utrecht
T 030 288 47 74
E info@terbergbusinessmobility.nl
KvK 30047233 Bank IBAN NL11 ABNA 0486 4920 28

Locatie inleveren leaseauto
Zeehaenkade 50 3526 LC Utrecht
T 030 280 75 30
E planningtransport@terbergbusinessmobility.nl

Facturatie

De facturen van Terberg Business Mobility hebben een andere opmaak en ook in het facturatieproces zijn er een aantal kleine veranderingen. Vanzelfsprekend blijven de gemaakte financiële afspraken ongewijzigd:

  • Het bankrekeningnummer is gewijzigd in: Bank IBAN NL11 ABNA 0486 4920 28.
  • U ontvangt alle facturen vanuit het nieuwe systeem in pdf via e-mail. Wilt u deze facturen op een andere manier dan pdf kunnen verwerken dan kunt u een inlog aanvragen voor ons e-invoicingsysteem via uw contactpersoon bij Terberg Business Mobility of via e-invoicing@terbergbusinessmobility.nl.
  • Zodra het rijdende wagenpark is overgezet in het nieuwe systeem ontvangt u één leasefactuur voor het gehele wagenpark. Zoals u gewend bent.
  • De periodieke lease- en brandstoffacturen zullen hierna volgens de huidige inrichting rond de 15e van de maand vooruit worden gefactureerd. De incasso van deze facturen zal rond elke 1e werkdag van de nieuwe maand plaatsvinden tenzij er andere afspraken zijn.
  • Net als bij de langlopende contracten worden de shortleasecontracten (losse verhuur) vooraf geïncasseerd.

Nieuwe kentekenkaart

Uw berijders ontvangen binnen enkele weken na integratie de nieuwe groene kaart kentekenkaart van Terberg Business Mobility per post. De huidige pas, op naam van Personal Car Lease, kan worden weggegooid.

Brandstofpas/laadpas

Nu het juridische deel inzake de integratie achter de rug is en uw gegevens in het bestand van Terberg Business Mobility zijn verwerkt, krijgen uw berijders, indien van toepassing, de komende periode een nieuwe brandstofpas met pincode of een nieuwe laadpas. Wij sturen uw berijders hierover een aparte mail.

Attentie: Hebben wij de juiste naam, adres, woonplaats, telefoonnummer en email-gegevens van uw berijders?

Algemene brandstofpas

In de komende weken ontvangen uw leaserijders van Terberg Business Mobility de nieuwe brandstofpas en/of laadpas. Dit geldt zowel voor de MTC-pas, DKV-pas, merkgebonden pas als EV-pas.

Bij ontvangst van de nieuwe brandstof-/laadpas verzoeken wij uw berijders de huidige pas onklaar te maken. Deze hoeft niet te worden geretourneerd.

Attentie: De pas is bij ontvangst direct actief en wij verzoeken dan ook de pas direct in gebruik te nemen.

EV-laadpas

Hebben uw leaserijders de nieuwe EV-laadpas van MTC/NewMotion ontvangen, dan is het van belang dat zij deze opnieuw registreren bij de leverancier van het thuislaadpunt. Tevens adviseren wij hen om de automatische vergoeding van de thuislaadsessies te activeren. Zo wordt voorkomen dat zij periodiek gemaakte kosten handmatig moeten declareren. Hiervoor kunnen uw berijders eventueel contact opnemen met de leverancier van het thuislaadpunt of de betreffende website raadplegen.

Uw inlogcode voor brandstofdeclaraties

Als wagenparkverantwoordelijke krijgt u inloggegevens voor MTC, zodat u de brandstofdeclaraties van uw berijders kunt accorderen, net als voorheen.

Bekeuringen

Net als bij Personal Car Lease mailen wij de bekeuringen naar de betreffende berijder. In deze mail vinden zij een link naar de Terberg Business Mobility website waar de bekeuring kan worden ingezien.

Gemeentelijke – en buitenlandse bekeuringen worden, gezien de wisselende betalingstermijnen, direct door Terberg Business Mobility betaald en doorbelast aan u als klant inclusief de administratiekosten.

Onderhoud/banden van de leaseauto

Voor het tijdig onderhoud van de leaseauto is de berijder zelf verantwoordelijk. Voor een afspraak kan men contact opnemen met een merkdealer. Voor bandreparatie of -vervanging neemt men contact op met de dichtstbijzijnde vestiging van Euromaster. Dat kan ook voor uitlaten, accu’s en schokbrekers.

Schademelding

Berijders dienen direct (tenminste binnen 24 uur) contact met ons op te nemen zodra er een schade is ontstaan. De berijder kan dit telefonisch melden via 030 288 47 74 of per mail via schade@terbergbusinessmobility.nl. Net zoals Personal Car Lease werken wij voor schadeherstel met de Schadenet-keten. 

Pechhulp

Voor pechhulp kan er 24/7 worden gebeld naar 030 288 47 74.

Inleveren huidige auto

Voor het kosteloos inleveren van de leaseauto kan de berijder naar onze locatie in Utrecht komen aan de Zeehaenkade 50. Het maken van een inleverafspraak loopt via Team Customer Care via 030 288 47 74.

Wij bieden ook de mogelijkheid om de leaseauto tegen betaling op locatie op te halen. Voor meer informatie over het transport kunt u contact opnemen met ons Team Planning & Transport via telefoonnummer 030 280 75 30 of planningtransport@terbergbusinessmobility.nl.