Facturatie/debiteuren

De facturen krijgen een andere opmaak en ook in het facturatieproces zijn er veranderingen. Vanaf de eerste facturatie uit het nieuwe systeem zullen deze van kracht zijn.

Op een aantal punten is het facturatieproces aangepast om het proces eenduidig te laten verlopen. Onderaan deze pagina kunt u via buttons de nieuwe facturen – met uitleg – bekijken.

  • Door de overgang naar het nieuwe systeem worden de facturen op 18 september 2020 naar u gezonden en op 1 oktober 2020 geïncasseerd.
  • Zodra het rijdende wagenpark is overgezet in het nieuwe systeem ontvangt u nog maar één leasefactuur voor het gehele wagenpark.
  • De periodieke lease- en brandstoffacturen zullen hierna volgens de huidige inrichting elke 15e van de maand vooruit worden gefactureerd. De incasso van deze facturen zal rond elke 1e werkdag van de nieuwe maand plaatsvinden.
  • Voorheen ontving u de facturen per kostensoort (bijvoorbeeld reparatie, onderhoud, banden en schades). Om u meer overzicht te geven, ontvangt u vanaf augustus maandelijks één factuur met leasekosten en één factuur met alle overige kosten. De facturen over bekeuringen worden door de maand heen dagelijks verzonden.
  • Om nauwkeuriger aan te sluiten bij de werkelijkheid verrekenen we de werkelijke getankte brandstof met het brandstofvoorschot per maand in plaats van per kwartaal.
  • U ontvangt alle facturen in pdf via de e-mail. Wilt u deze facturen op een andere manier dan pdf kunnen verwerken dan kunt u een inlog aanvragen voor ons e-invoicingsysteem via uw contactpersoon bij Terberg Business Mobility.
  • Net als bij de langlopende contracten worden de shortleasecontracten (losse verhuur) vooraf geïncasseerd in plaats van achteraf.