Schade aan uw auto

 

 

 

 

 

Schade aan uw leaseauto oplopen is heel vervelend. We helpen u graag bij de schadeafhandeling zodat het proces zo efficiënt mogelijk kan verlopen. Bekijk hoe het werkt.

Heeft u schade opgelopen aan de auto? Neem altijd binnen 48 uur contact met ons op via 030 – 288 47 74. Als u de schade bij ons meldt, dan bespreken we met u de afhandeling.

Schade met tegenpartij

Is er bij het ongeval een tegenpartij betrokken? Dan belt u ons direct via 030 – 288 47 74 en vult u samen met de tegenpartij het Europees Schadeformulier in. Dit doet u in elke aanrijdingssituatie. Als u het niet eens bent met de omschrijving van de toedracht van het ongeluk, adviseren wij u het schadeformulier niet te ondertekenen.

Veroorzaker schade niet bekend

Neem contact met ons op. Dan kunnen wij proberen om eventuele schade te verhalen bij het Waarborgfonds Motorverkeer. Dit is alleen mogelijk wanneer niet bekend is wie de schade aan uw auto heeft veroorzaakt en als u aan alle voorwaarden voldoet. Zie ook de FAQ.

Invullen Europees Schadeformulier

Zorg ervoor dat u een Europees Schadeformulier, tezamen met de tegenpartij invult. Dit schadeformulier moet in uw auto liggen. Op het formulier noteert u uw eigen gegevens en de gegevens van de andere betrokkene bij het ongeluk. Vermeld duidelijk of er wel of geen getuigen zijn en maak foto’s van de situatie ter verduidelijking. Het schadeformulier helpt de verzekeraar te bepalen om wat voor schade het gaat. Voor tips bij het invullen van het schadeformulier raadpleegt u de FAQ.

Stuur het volledige ingevulde Europees schadeformulier en de foto’s binnen 2 werkdagen naar:

Terberg Business Mobility
T.a.v. afdeling Schade
Postbus 3046
3502 GA Utrecht

Of stuur deze digitaal per mail naar schade@terbergbusinessmobility.nl.

Europees Schadeformulier

Download formulier

Veel gestelde vragen

Waar kan ik mijn vragen over 'Schade en Verzekeringen' stellen?
Wat is de hoogte van mijn eigen risico bij ruitschade?
Is het mogelijk om mijn eigen verzekering mee te nemen naar mijn leaseauto?
Hoe is mijn leaseauto verzekerd bij Terberg Business Mobility?
Is mijn leaseauto Europees verzekerd?
Ben ik verplicht om een inzittendenverzekering af te sluiten voor mijn leaseauto?
Ben ik verplicht om een rechtsbijstandverzekering af te sluiten voor mijn leaseauto?
Is mijn caravan tijdens de vakantie verzekerd?
Is het toegestaan dat andere personen in mijn leaseauto rijden?
Is het belangrijk om een verzekering af te sluiten als ik met mijn leaseauto op vakantie naar het buitenland ga?
Waar kan ik de dokterskosten door een auto-ongeval claimen?
Is het toegestaan om in mijn leaseauto te rijden met een botbreuk of ander letsel?
Is een voertuigvolgsysteem op mijn leaseauto verplicht?
Hoe minimaliseer ik de kans op diefstal uit mijn leaseauto?
Waar kan ik terecht voor vragen over schade?
Mag ik zelf een beroep doen op het Waarborgfonds?
Wanneer doet Terberg Business Mobility een beroep op het Waarborgfonds?
Waarom is het doen van een beroep op het Waarborgfonds van belang?
Wanneer wordt mijn Eigen Risico aangesproken?
Wat noteer ik bij 'verzekeringnemer' op het schadeaangifteformulier?
Is het mogelijk om schade via de dealer te laten herstellen?
Waar laat ik de schade aan mijn leaseauto herstellen?
Wanneer ben ik verplicht om een schadeaangifteformulier in te vullen?
Zijn er tips voor het invullen van het schadeaangifteformulier?
Wat doe ik bij schade aan mijn leaseauto in het buitenland?
Wat doe ik als ik schade heb opgelopen aan mijn leaseauto?
Er zijn privé bezittingen gestolen uit mijn leaseauto. Wat nu?
Mijn leaseauto moet naar de dealer voor een onderhoudsbeurt. Kan ik direct mijn schade laten herstellen?
Wat is IOV?
Wat is een SVI?